Via je website kun je je doelgroep voorzien van alle informatie die maar denkbaar is. Soms dient hij direct als verkooppunt, maar vaak vooral als visitekaartje. Zorg in ieder geval voor een positieve eerste indruk en … een duidelijke manier om contact te leggen.
Ben je goed vindbaar via Google, dan heb je de eerste stap gezet. Met de juiste keywords, slim gebruik van pakkende headers en interne links trek je de aandacht. Maar natuurlijk wil je meer! Met goed geschreven SEO webteksten laat je zowel zoekmachines als je lezer watertanden. Je doelgroep zal je vinden én waarderen. Contact is daarna snel gelegd.
Hoe blijf je in contact met je doelgroep? Hou ze op de hoogte van je activiteiten, bijvoorbeeld via een blog of nieuwsbrief. Als je aandacht wilt, zul je erom moeten vragen: het liefst doelgericht en met relevante informatie. Dat kost creativiteit, taalvaardigheid en veel tijd. Maar wees gerust, we helpen je graag.
Een persbericht biedt je de kans om gratis in het nieuws te geraken. Via krant, vakblad en online media heb je toegang tot een groot publiek, zelfs tot diegene met wie je nog niet rechtstreeks in contact bent. Weet je wat? Verwerk het nieuws direct in je eigen nieuwsbrief. Zo sla je twee vliegen in één klap.
Geef je binnenkort een workshop, of ga je een nieuw product introduceren? Breng eerst je vaste klanten en relaties op de hoogte. Via direct mail benader je ze met doelgerichte informatie. Als zij het waarderen, zijn zij je beste ambassadeurs.
Zakelijke correspondentie dient een specifiek doel. Je wilt iets concreets bereiken, bijvoorbeeld een afspraak bevestigen, iemand uitnodigen, een toelichting geven of een klacht indienen. Een zakelijke brief begint met een duidelijke vormgeving die aansluit bij je bedrijfscultuur. En dan begint het schrijven…
Wil je graag een handje hulp?
Tip: bekijk eens onze Strippenkaart (voor tekstschrijven en tekstredactie).
Lees ook meer over: Tekstredactie en tekstschrijven voor brochures, productfolders en whitepapers.