Ja, dat is mogelijk; denk maar eens aan online nieuwsbladen. Zonder geld te spenderen aan SEO, scoren ze toch hoog. Hoe dat komt? Zoekmachines zien ze als autoriteit. Dagelijks stromen diverse nieuwsberichten de wereld in. Via sociale media worden deze oneindig vaak onder de aandacht gebracht en vaak kun je via het ene bericht ook het andere lezen. Kranten hebben een groot voordeel; ze hebben dagelijks gewoon veel te melden.
Kun je als ondernemer zonder SEO?
Natuurlijk kun je ook als ondernemer overleven zonder Zoekmachineoptimalisatie / Search Engine Optimization (SEO). Heb je een breed netwerk dat veel (goed) nieuws over je meldt, dan is je bedje gespreid. Misschien heb je dan die hele website niet eens meer nodig. Waarom dan toch al die poespas, zou je denken? Er zijn nu eenmaal maar weinig gelukkigen die beschikken over zo’n goede achterban dat ze verder achterover kunnen leunen.
Als je dan toch voor een website kiest…
Maar als je dan toch voor een website kiest, waarom zou je deze dan niet direct goed in elkaar laten zetten? Met een duidelijke structuur, een mooie vormgeving en met goed doordachte SEO-teksten. Wil je het écht goed aanpakken? Denk dan zeker aan zoekmachineoptimalisatie, maar vooral aan je klant. Een website die gevonden wordt, is leuk, maar interesse wekken en klanten aan je binden, is véél leuker…
Interesse? Neem contact op voor meer informatie.
P.S.: Met relevante content kun je heel veel bereiken. Heb je weleens gehoord van het AIDA-model?