Nederland houdt van content, zo valt te lezen op #marketingfacts.nl. Volgens Freek Janssen lopen de VS en het VK op contentgebied voorop, gevolgd door Nederland en Scandinavië.
Aangezien deze journalist al langer met het vermoeden rondliep, verrichtte hij een kleinschalig onderzoek. Wat blijkt? Drie factoren zijn van belang voor een snelle groei van contentmarketing: De Engelse taalkennis binnen een land, de mate waarin men openstaat voor innovatie en de schaalgrootte (en daarmee het bereik) van bedrijven. Welnu, op de eerste twee punten scoort Nederland alvast hoog.
Daarnaast blijkt Nederland over nog een aantal gunstige factoren te beschikken. De machtsafstand in Nederland is laag, we zijn bereid om risico’s te nemen en we storten ons graag als eerste op iets nieuws. Bovendien vinden we het minder eng om kennis te delen, als bijvoorbeeld omliggende buurlanden als Duitsland en België.
Deze factoren die in ogenschouw nemend, kunnen we wel stellen dat ze Nederland internationale kansen bieden: ook op contentgebied. Als we er dan toch van houden, waarom zouden we dan ook niet een voortrekkersrol nemen?
Bron: www.marketingfacts.nl