Goed doordachte (SEO) webteksten zorgen niet alleen voor een goede vindbaarheid, maar zijn vooral bedoeld voor je klant. Een site met veel bezoekers is immers leuk, maar een site die veel klanten trekt, is leuker.
Heb je weleens gehoord van het AIDA-model? Met Zoekmachineoptimalisatie / search Engine Optimization zet je de eerste stap (Awareness). Daarna begint het echte werk. Is een klant zich eenmaal bewust van je bestaan, dan is het zaak hem/haar niet te verliezen aan al die andere kapers op de kust. Hoe zorg je ervoor dat je de aandacht vangt (Interest)? Hoe zorg je dat de klant de toegevoegde waarde ziet van jouw product of dienst (Desire)? En hoe zorg je ervoor dat hij of zij bij jou een bestelling plaatst (Action)?
Relevante content voor de klant
Een goed product verkoopt niet zichzelf. Pas als de klant het nut ervan begrijpt, zal hij of zij de aanschaf overwegen. Informatie is dus noodzakelijk, maar niet iedereen zit te wachten op al die informatie. Het is dus belangrijk om eerst na te gaan wat je wilt overbrengen en wat interessant kan zijn voor je klant. Alleen met relevante content kun je de klant bereiken én aan je binden. Bovendien kun je die informatie verspreiden via diverse (sociale) mediakanalen en dat is alleen maar weer goed voor de vindbaarheid.
Als je het écht goed wilt doen
Als je dan toch informatie wilt verschaffen, waarom zou je het dan niet direct goed doen? Met goed doordachte teksten kun je immers veel meer bereiken. Interesse? Neem contact op voor meer informatie.
P.S.: Benieuwd of je goed vindbaar kunt zijn zonder SEO? Ook daarover kun je meer lezen…